więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa Wlkp., publicystyka, sport, żużel, felietony, blogi

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Amandy, Jana, Juliana , 27 maja 2022

Zmiana zasad obsługi cudzoziemców

2022-01-01, Mija dzień

Od 1 stycznia zmianie ulegają zasady obsługi cudzoziemców w Oddziale Cudzoziemców Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.

medium_news_header_32434.jpg
Fot. pixabay.com

Przychylając się do licznych próśb ze strony klientów Oddziału Cudzoziemców Lubuski Urząd Wojewódzki zmienia zasady obsługi klientów. Najważniejsza dotyczy umawiania wizyt w Oddziale. Od 1 stycznia 2022 r. pracownicy oddziału będą wyznaczali terminy stawiennictwa w Oddziale. Nie trzeba samemu rejestrować wizyty, Urząd zrobi to za Ciebie.

Ze względu na pandemię nadal nie ma możliwości bezpośredniego złożenia wniosku w Oddziale i konieczne jest jego przesłanie za pośrednictwem poczty.

Jak załatwić sprawę w Oddziale?

  1. Wyślij wniosek o pobyt – uzupełnij go dokładnie, pamiętaj o podaniu adresu zamieszkania, nr telefonu oraz e-maila, dołącz kopie wszystkich potrzebnych dokumentów oraz oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
  2. Otrzymasz wezwanie do stawienia się w Oddziale Cudzoziemców. W wezwaniu będzie data i godzina spotkania oraz wskazane zostaną wszystkie dokumenty jakich są potrzebne, aby skutecznie wszcząć postępowanie oraz je zakończyć.
  3. Na 72 godziny przed planowaną wizytą otrzymasz sms-a oraz maila przypominającego o wizycie.
  4. Weź ze sobą na spotkanie wszystkie dokumenty, o których mowa w wezwaniu oraz oryginały dołączonych do wniosku kopii dokumentów
  5. Jeżeli zostałeś wezwany i na spotkanie przyjdziesz bez dokumentów wskazanych w wezwaniu, a których brak skutkuje zwrotem wniosku lub pozostawieniem go bez rozpoznania nie zostaną pobrane od Ciebie odciski linii papilarnych, nie dostaniesz również stempla do paszportu. Na wizycie otrzymasz postanowienie o zwrocie wniosku lub zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
  6. Jeżeli zastosujesz się do wezwania otrzymasz stempel do paszport oraz informację o wszczęciu postępowania. Dołączając wszystkie wskazane w wezwaniu dokumenty znacznie skrócisz czas oczekiwania na decyzję.

Terminy wizyt ustalane będą zgodnie z kolejnością wpływu wniosków do urzędu oraz z co najmniej 3-tygodniowym wyprzedzeniem, tak abyś mógł zorganizować przyjazd. Jeżeli pomimo wezwania nie stawisz się na wizytę Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Jeżeli w wyznaczonym dniu będziesz przebywał w izolacji, kwarantannie lub na zwolnieniu chorobowym z innych przyczyn, koniecznie poinformuj o tym Oddział. Mail do osoby prowadzącej sprawę znajdziesz w wezwaniu. W takich i wyłącznie takich przypadkach ustalony zostanie nowy termin wizyty.

(luw)

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x