więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa Wlkp., publicystyka, sport, żużel, felietony, blogi

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Amandy, Jana, Juliana , 27 maja 2022

Można zgłaszać propozycje do Budżetu Obywatelskiego

2022-01-07, Mija dzień

W poniedziałek, 10 stycznia rusza nabór wniosków w Budżecie Obywatelskim na 2023 rok.

medium_news_header_32481.jpg
Fot. UM w Gorzowie

Aby zgłosić swój projekt, należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy, który znajdzie się w zakładce Budżet Obywatelski TUTAJ lub w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 4. Formularze będą dostępne od poniedziałku 10 stycznia br. Nabór wniosków potrwa do 10 lutego br. włącznie. 

Co należy zrobić?

Aby zgłosić swój projekt, należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz w zakładce Budżet Obywatelski na stronie um.gorzow.pl lub w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 4. Możesz także skorzystać z możliwości zgłoszenia projektu przez platformę gorzow.konsultacjejst.pl. W każdym ze wskazanych miejsc znajdzie się także „Cennik miejski”, który zawiera uśrednione koszty realizacji przykładowych zadań i może być pomocny przy wycenie projektu. Do formularza należy dołączyć listę poparcia zawierającą podpisy 20 mieszkańców Gorzowa, którzy zainteresowani są realizacją pomysłu. Należy pamiętać, że na liście poparcia nie mogą podpisywać się wnioskodawcy.

Instrukcja? Proszę bardzo.

Wnioski mogą składać wszyscy mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego. Warto zapoznać się z instrukcją dołączoną do formularza, która przedstawia najważniejsze zasady Budżetu Obywatelskiego. Znajdują się w niej wyjaśnienia dotyczące charakteru zadania, opisane są kategorie i wskazane maksymalne kwoty, których nie można przekroczyć.

Zachęcamy również do:

  • obejrzenia filmu BO krok po kroku, dostępnym pod adresem: youtu.be/oTNbDo4FjVg
  • zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronie um.gorzow.pl, w zakładce Budżet Obywatelski
  • śledzenia informacji na profilu facebook Przystań na konsultacje facebook.com/konsultacjegorzow.

Pytania?

Podobnie jak w ubiegłym roku, Maraton pisania wniosków organizowany jest w formie umówionych spotkań z pracownikami, którzy specjalizują się w danych branżach. Maraton odbędzie się w dniu 1 lutego (wtorek) w godzinach 14:00-18:00 w Sali sesyjnej. Osoby chcące skorzystać z tej możliwości prosimy o kontakt telefoniczny do 31 stycznia pod numerami telefonów: 95 7355 591, 95 7355 936 lub 95 7355 937, gdzie zostaną Państwo umówieni na odpowiednią godzinę. Poza tym mieszkańcy mogą skorzystać z pomocy pracownic Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji. W tym przypadku również prosimy o telefoniczne umówienie wizyty.

Do kiedy zgłaszamy wnioski?

Nabór wniosków trwa od 10 stycznia do 10 lutego br. włącznie. Wypełniony wniosek można złożyć w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa przy ul. Sikorskiego 4 lub przesłać skan wypełnionego wniosku na adres budzetobywatelski@um.gorzow.pl. Można także wypełnić formularz elektroniczny na stronie gorzow.konsultacjejst.pl.

Ile jest pieniędzy do wykorzystania?

Łączna kwota przeznaczona na Budżet Obywatelski 2023 wynosi 7.366.011 zł, w tym 6.630.000 zł na realizację zadań, 721.291 zł na rezerwę przeznaczoną na różnice poprzetargowe oraz 14.720 zł na działania promocyjne.

Jakiej kwoty nie można przekroczyć?

Jakie zmiany?

Od najbliższej edycji Budżetu Obywatelskiego odwołania wraz odpowiedziami Prezydenta Miasta Gorzowa Wielkopolskiego będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Wprowadzono także zasadę obowiązkowej obecności wnioskodawcy (lub jego reprezentanta) na spotkaniu rejonowym, podczas którego musi zostać zaprezentowany i poddany dyskusji projekt zgłoszonego zadania. W przypadku nieobecności wnioskodawcy na spotkaniu, wniosek zostanie potraktowany jako wycofany. Zrezygnowano także z możliwości sieciowania podczas spotkań ogólnomiejskich (łączenia zadań w pakiety).

Jakie są kolejne etapy?

W okresie od lutego do kwietnia zgłoszone pomysły zostaną poddane weryfikacji. W drugiej połowie kwietnia zostanie opublikowany wykaz zaopiniowanych projektów. Negatywne opinie zostaną uzasadnione, ale przysługuje Ci 14 dni na odwołanie się od tej decyzji. Tegoroczne spotkania dyskusyjne zaplanowano w dniach 17.05-14.06. To na nich będzie można przeprowadzić tzw. sieciowanie projektów, czyli łączenie projektów zadań w pakiety. Głosowanie odbędzie się na początku września. Wyniki głosowania powinny być znane w ostatnich dniach września.

(ip)

Szczegóły oraz grafiki informacyjne poniżej.

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x