Kto wybuduje obwodnicę? Na razie wiadomo, ile wpłynęło ofert
2023-04-18, Mija dzień
Trwa wybór wykonawcy I etapu północnej obwodnicy Gorzowa. Aktualnie trwa ocena złożonych ofert.
Dwie firmy chcą realizować I etap północnej obwodnicy Gorzowa.
W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty:
Oferta nr 1:
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Wysoka ul. Lipowa 5a 52-200 Wrocław
cena brutto: 40 145 896,00 zł
Oferta nr 2:
Budimex S.A.
Ul. Siedmiogrodzka 9 01-204 Warszawa
cena brutto: 26 986 225,90 zł
Niemal półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim – do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda.
Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje.
Głównym zadaniem I etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.
Zakres prac w ramach I etapu:
- rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,
- budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
- budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
- rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
- przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego,
- budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
- budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
- budowa zjazdów z dróg publicznych,
- budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
- budowa i przebudowa chodników,
- budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
- budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki),
- budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
- likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
- budowa oświetlenia drogowego,
- budowa kanału technologicznego,
- rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
- przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
- usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
- nasadzenia drzew i krzewów,
- tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
- elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.,
- stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
- dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty
35 mln złotych.
(ip)