więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Arnolda, Dory, Pawła , 15 stycznia 2025

To działanie nie przekłada się na jakość

2024-12-04, Mija dzień

W środę, 4 grudnia, na zaproszenie przewodniczącego Rady Miasta, Roberta Surowca i władz Gorzowa, Urząd Miasta odwiedził Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa lubuskiego. W zarządzie województwa odpowiada m.in. za regionalną komunikację kolejową.

medium_news_header_42177.jpg
Fot. Łukasz Kulczyński/UM

Marszałek Sebastian Ciemnoczołowski na konferencji prasowej - której uczestnikami byli również wiceprezydent Izabela Piotrowicz, przewodniczący Rady Miasta Robert Surowiec oraz radni z koalicyjnych klubów Marta Krupa, Ireneusz Maciej Zmora i Maciej Buszkiewicz - mówił o stanie realizacji ważnych dla województwa lubuskiego projektów kolejowych m.in. programie Kolej Plus, który doprowadzić ma do stworzenia nowej opcji komunikacji między Gorzowem a Poznaniem. Projekt ten to również nowy most kolejowy i kładka pieszo-rowerowa. Według założeń ma się to stać w 2027 roku.

Wicemarszałek dużo uwagi poświęcił problemom z jakością i punktualnością połączeń kolejowych, realizowanych w naszym województwie przez spółkę Polregio. Uważa on, że ma ona głębokie problemy organizacyjne i finansowe, a receptą na poprawę sytuacji komunikacyjnej jest stopniowe wygaszanie współpracy z tą firmą i zastępowanie jej przez innych solidnych operatorów kolejowych połączeń.

– Spółka jest w zapaści i nie wróżę jej dobrej przyszłości. Dlatego podejmujemy rozmowy z innymi przewoźnikami, aby przejęli obsługę połączeń, na przykład na linii 203 – mówił Ciemnoczołowski.  - Z pociągów z Kostrzyna do Krzyża przez Gorzów korzysta codziennie 2500 pasażerów. To najbardziej oblegana linia w Lubuskiem. Władze województwa jako organizator przewozów kolejowych, wprowadziły tu 17 par pociągów. To działanie jednak nie przekłada się na jakość – pociągi nadal są odwoływane ze względu na awarie i nieumiejętne serwisowanie przez Polregio.   

Wicemarszałek uważa, że przejściowo sytuację powinien uzdrowić nowoczesny trzyczłonowy szynobus z fabryki Cegielskiego za 38 mln zł. Niebawem trafi na linię 203.

- Mam nadzieję, że do czasu wyłonienia nowego operatora nowy pojazd przynajmniej w podstawowym zakresie rozwiąże trudny dla mieszkańców Gorzowa temat – dodał. Lubuski samorząd w przyszłym roku przeznaczy też 10 mln zł na serwis szynobusów.

Zarząd województwa prowadzi rozmowy z władzami województwa wielkopolskiego oraz właścicielami firmy Arriva i innymi przewoźnikami. Opracują oni propozycji obsługi pasażerów z lubuskiego. Kiedy propozycje będą gotowe, można będzie zdecydować, kiedy w naszym regionie pojawią się nowi przewoźnicy.

Wiesław Ciepiela/UM

 

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x