2020-08-05, Mija dzień
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gorzowie przypomina o zgłaszaniu odczytów z podwodomierzy, czyli urządzeń mierzących wodę bezpowrotnie zużytą, głównie na cele ogrodowe.
Jak zwraca uwagę prezes PWiK w Gorzowie Bogusław Andrzejczak, nie wszyscy użytkownicy to czynią i w efekcie mają także naliczane koszty odprowadzania ścieków, a nie samego zużycia wody.
- My możemy odczytywać tylko główne wodomierze, zaś podwodomierze są własnością użytkownika i tylko on je odczytuje, przekazując nam wyniki – mówi prezes PWiK. - Odczyt podwodomierza można zgłaszać na różne sposoby, poczynając od kontaktu telefonicznego z Biurem Obsługi Klienta, a kończąc na kontakcie meilowym. Jest to istotne, bo tylko mając aktualne odczyty możemy je uwzględniać w kolejno wystawianych fakturach – tłumaczy.
Odczyty najlepiej zgłaszać z częstotliwością co dwa miesiące, w okresach odczytu wodomierzy głównych. Jeżeli komuś zdarzy się zgłosić nieco później, nic z tego powodu się nie stanie, ale we własnym interesie warto utrzymywać wspomniany termin. Gorzej, jak takich zgłoszeń nie ma przez bardzo długi czas, nawet kilku lat. W takich przypadkach mogą pojawić się spore problemy, choćby z legalizacją danego wodomierza, a tylko wskazania zalegalizowanych urządzeń są uwzględniane w rozliczeniach opłat. Na to należy zwrócić uwagę, bo wystarczy, ze minie okres legalizacji i każdy kolejny odczyt jest już nieważny, co oznacza duży wzrost kosztów dla odbiorcy wody.
Jednocześnie przypominamy, że podwodomierze są własnością użytkownika, który sam musi dopilnować tego, żeby po upływie 5-letniego okresu użytkowania albo ponownie zalegalizować lub wymienić na nowy. Po dokonaniu legalizacji należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu ponownego zaplombowania wodomierza. Jest ono bezpłatne. W interesie odbiorców wody jest więc nie tylko zgłaszanie odczytów z podwodomierzy, ale również ich legalizacja.
RB
W piątek, 2 maja Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego będzie nieczynny.