więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Hugona, Piotra, Roberty , 29 kwietnia 2025

Fiat 500 L przed premierą

2012-10-04, Moto

Rzadko zdarza się, szczególnie w Gorzowie, że demonstruje się auto, które wejdzie na rynek za pół roku. Fiata 500 L pokazano po raz pierwszy podczas marcowego salonu w Genewie a teraz ozdabia stoisko włoskiej firmy w Paryżu. Polska centrala Fiata zrobiła niespodziankę i 500 L trafił na kilka godzin do gorzowskiego salonu.

medium_news_header_1640.jpg

Samochód, jak każde dzieło włoskiego stylu, robi wrażenie. Na pierwszy rzut oka trudno go zdefiniować. Stylizacja przedniej części nadwozia przypomina nieco model 500. Podobny, lśniący akcent w miejscu tradycyjnej atrapy, podobne kształtem, nieco większe lampy, przetłoczenia i styl krzywizn zarysowujących nadwozie. Genialnie zaprojektowane tylne lampy nie ujawniają źródeł światła a ogromna przeszklona przestrzeń subiektywnie pomniejsza i tak niewielką bryłę nadwozia, szczególnie gdy przykrywa ją czarny, lub szklany dach. Niekonwencjonalna linia nadwozia może się nieco kojarzyć jedynie z Mini.
500 L jest mini vanem przeznaczonym m. in. dla tych, którzy kochają model 500 lecz z różnych względów jest on dla nich za mały. Warto przypomnieć, że w XXI wieku nie zdarzył się samochód, który niemal od premiery stał się kultowym. Nie udało się to ani Mini, ani VW New Beatle. Wystarczy przejrzeć strony internetowe aby trafić na niezliczoną ilość fanklubów Fiata 500 na każdym kontynencie. Samochód nadal obsypywany jest przeróżnymi nagrodami chociaż te najważniejsze zebrał już podczas pierwszego roku rynkowego życia. 500 L trafił na ciężkie lata kryzysu i zapewne nie powtórzy sukcesu młodszego brata. Wszystko jednak wskazuje na to, że stanie się przebojem wielu rynków.
Nadwozie o długości zaledwie 4, 15 m mieści bardzo wygodnie 5 osób. Możliwość przesuwania i konfigurowania tylnej kanapy w systemie Fold&Tumble zwiększa komfort i przestrzeń bagażową. Mamy do dyspozycji niewiarygodną liczbę 1500 konfiguracji. Jeżeli z tyłu siedzą dzieci, które pałają chęcią zabawy, możemy z oparć przednich foteli wysunąć blaty stolików. Zastosowano jeszcze jeden,,patent’’ znany już z niektórych modeli Fiata. Tylna kanapa umieszczona jest wyżej niż przednie fotele. Jej pasażerowie mogą wygodnie obserwować krajobrazy przed maską, a w opcji ze szklanym dachem mogą czuć pełny kontakt z otoczeniem. Warto wspomnieć, że niepowtarzalna jest nawet tapicerka, w której deseń subtelnie wkomponowano logo 500 L.
Pojemność bagażnika jest nie bagatelna jak na tę klasę, bo wynosi 400 l przy szerokości w 178 cm i wysokości 166. Jeżeli nie zajęło się miejsca w jego kabinie trudno uwierzyć w ogromną przestrzeń. Jednocześnie małe wymiary sprawiają, że 500 L może być zwinnym i poręcznym samochodem miejskim. Być może to recepta na kryzys. Jedno wielozadaniowe i tanie w eksploatacji auto w rodzinie.  W kabinie zwraca uwagę deska rozdzielcza z kolorowymi nakładkami, zupełnie inna niż w 500 lecz od razu się z tym modelem kojarząca. Pięknie stylizowana, gruba i wygodna kierownica oraz liczne aluminiowe akcenty to klimaty, których nie da się zobaczyć w innych markach.
Samochód na razie oferowany będzie ze znanym dobrze silnikiem 1400ccm o mocy 95 KM i słynnym dwucylindrowym Twinair o mocy 105 KM. Wybrać będzie można jeszcze diesla 1,3 Multiair o mocy 85 KM. Napęd przenoszony jest przez sześciobiegową skrzynię co w połączeniu z elektronicznym asystentem jazdy ekonomicznej może zaowocować symbolicznym zużyciem paliwa.
Wśród,, pomocników kierowcy’’ znajdziemy układy kontroli trakcji z systemem antypoślizgowym, hill holder, system dynamicznej kontroli skrętu, system zapobiegający dachowaniu, sygnalizację awaryjnego hamowania itp. Ponadto auto oferuje stale połączenie z internetem i niezliczone możliwości komunikacji.
Wspomnieć również warto o ogromnej możliwej liczbie konfiguracji wykończenia i kolorów. W efekcie trudno będzie spotkać na drodze dwa identyczne Fiaty 500 L.
rar

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x