więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Hugona, Piotra, Roberty , 29 kwietnia 2025

Twingo - stara koncepcja w nowym wydaniu

2014-02-20, Moto

Po jesiennym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem można było odnieść wrażenie, że już nic nowego w technice samochodowej się nie wydarzy i to nie tylko z powodu kryzysu.

medium_news_header_6535.jpg

Tymczasem podczas zbliżającego się salonu w Genewie ma pojawić się kilka rewolucyjnych nowości.

Jak zwykle największe zainteresowanie budzą małe samochody. Są one dowodem kunsztu projektantów i konstruktorów dlatego chyba tak niewiele firm potrafi je dobrze zaprojektować. Już za kilka dni Renault zademonstruje nowe wcielenie Twingo. Pierwsza wersja tego modelu zadebiutowała w Paryżu w roku 1992 i od razu zyskała ogromne powodzenie.  Polska prasa od razu skojarzyła jego jednobryłowe nadwozie z Beskidem i dotąd krąży opinia, że Francuzi zerżnęli doskonały polski projekt. Przy okazji wspomina się nawet o ich pomocy w 1939 roku.  Nie wgłębiałem się zbytnio w temat, ale wiem, że efektowne jednobryłowe nadwozie z lat siedemdziesiątych można podziwiać m. in. w muzeum Michellotiego. Może to nasi od niego zerżnęli?

Powróćmy do Twingo, które robiło rynkową karierę i trochę się starzało. Nic dziwnego, że biuro projektowe Renault zabrało się za jego nową wersję. Projektanci inspirowali się legendarnym Renault 5 i oczywiście pierwotną wersją Twingo. Efekt ich pracy na razie oglądać możemy jedynie na zdjęciach, które nie pozwalają jednak zauważyć wielu szczegółów technicznych.

Kilka lat temu również w Genewie krążyła plotka, że Fiat szykuje nowy model z silnikiem z tyłu. Jak wiadomo nic takiego nie powstało. Mimo to rozważano tylny układ napędowy, wyważenie takiego auta itd., itd. Szybko o tym zapomniano uważając, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest układ napędowy umieszczony z przodu. Najnowsze Twingo zrywa z obowiązującą koncepcją. Silnik umieszczono jak przed laty z tyłu. Powraca koncepcja dawnych  renówek R 8 i Dauphine a nam przypominają się Skody i maluchy.

Przy okazji ujawniono, że pracowano nad tym od kilku lat razem z konstruktorami Mercedesa, którzy w podobny sposób zamierzają odświeżyć Smarta i przywrócić jego wersję 4 osobową. Dotychczas mieli oni dosyć ciężką rękę jeżeli chodzi o projekty aut segmentów A i B.

 Pierwszym miejskim autem z silnikiem z tylu w XXI wieku będzie jednak Renault. Przed oficjalną premierą przecieków jest bardzo niewiele. Dochodzą wieści o niezwykłej zwrotności auta i jego bardzo dobrym trzymaniu się drogi. Mówi się również o ogromnym wnętrzu.

Obecny model w wersji Gordini stał się sławny na rajdowych trasach. Ciekawe czy tylnonapędowe Twingo również doczeka się sportowej wersji?

Twingo - stara koncepcja w nowym wydaniu

Po jesiennym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem można było odnieść wrażenie, że już nic nowego w technice samochodowej się nie wydarzy i to nie tylko z powodu kryzysu. Tymczasem podczas zbliżającego się salonu w Genewie ma pojawić się kilka rewolucyjnych nowości.

Jak zwykle największe zainteresowanie budzą małe samochody. Są one dowodem kunsztu projektantów i konstruktorów dlatego chyba tak niewiele firm potrafi je dobrze zaprojektować. Już za kilka dni Renault zademonstruje nowe wcielenie Twingo. Pierwsza wersja tego modelu zadebiutowała w Paryżu w roku 1992 i od razu zyskała ogromne powodzenie.  Polska prasa od razu skojarzyła jego jednobryłowe nadwozie z Beskidem i dotąd krąży opinia, że Francuzi zerżnęli doskonały polski projekt. Przy okazji wspomina się nawet o ich pomocy w 1939 roku.  Nie wgłębiałem się zbytnio w temat, ale wiem, że efektowne jednobryłowe nadwozie z lat siedemdziesiątych można podziwiać m. in. w muzeum Michellotiego. Może to nasi od niego zerżnęli?

Powróćmy do Twingo, które robiło rynkową karierę i trochę się starzało. Nic dziwnego, że biuro projektowe Renault zabrało się za jego nową wersję. Projektanci inspirowali się legendarnym Renault 5 i oczywiście pierwotną wersją Twingo. Efekt ich pracy na razie oglądać możemy jedynie na zdjęciach, które nie pozwalają jednak zauważyć wielu szczegółów technicznych.

Kilka lat temu również w Genewie krążyła plotka, że Fiat szykuje nowy model z silnikiem z tyłu. Jak wiadomo nic takiego nie powstało. Mimo to rozważano tylny układ napędowy, wyważenie takiego auta itd., itd. Szybko o tym zapomniano uważając, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest układ napędowy umieszczony z przodu. Najnowsze Twingo zrywa z obowiązującą koncepcją. Silnik umieszczono jak przed laty z tyłu. Powraca koncepcja dawnych  renówek R 8 i Dauphine a nam przypominają się Skody i maluchy.

Przy okazji ujawniono, że pracowano nad tym od kilku lat razem z konstruktorami Mercedesa, którzy w podobny sposób zamierzają odświeżyć Smarta i przywrócić jego wersję 4 osobową. Dotychczas mieli oni dosyć ciężką rękę jeżeli chodzi o projekty aut segmentów A i B.

 Pierwszym miejskim autem z silnikiem z tylu w XXI wieku będzie jednak Renault. Przed oficjalną premierą przecieków jest bardzo niewiele. Dochodzą wieści o niezwykłej zwrotności auta i jego bardzo dobrym trzymaniu się drogi. Mówi się również o ogromnym wnętrzu.

Obecny model w wersji Gordini stał się sławny na rajdowych trasach. Ciekawe czy tylnonapędowe Twingo również doczeka się sportowej wersji?

Ryszard Romanowski  

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x