2016-02-29, Moto
W poniedziałek 29 lutego pierwszy dzień prasowy rozpoczął kolejną edycje salonu samochodowego w Genewie.
W halach Palexpo znalazły się nie tylko nowości, które zobaczymy już niebawem w salonach, lecz również pojazdy koncepcyjne i rozwiązania, które dotrą na rynek w najbliższych latach.
W sumie producenci zaprezentowali ponad 80 premier światowych. Przygotowano premiery europejskie i szwajcarskie.
Jedna z długo oczekiwanych światowych premier był popularny na gorzowskich ulicach Renault Scenic w najnowszym wcieleniu. Francuska firma wprowadza nowość za nowością. Zupełnie niedawno na rynek trafił luksusowy Talisman, za kilka dni odbędą się dni otwarte najnowszego wcielenia Megane a już w kolejce czeka Scenic.
Jedna z najciekawszych prezentacji odbyła się u Fiata. Można było do woli oglądać nowego Tipo, który już obchodził polską premierę. Ciekawe, że ten duży i niedrogi samochód zdążył zdobyć tak duże zaufanie polskich klientów, że grubo przed premierą wpłynęło niemal 1500 zamówień. Klienci wpłacali pieniądze znając samochód tylko ze zdjęć i opisów prasowych.
Europejską premierę miał Fiat 124 Spider. Jego poprzednik na początku lat siedemdziesiątych był obiektem westchnień kierowców z całego niemal świata. Gorzowianie mogli go podziwiać tylko z okazji Rajdu Monte Carlo. Zaprojektowany przez Pininfarinę samochód produkowany był do schyłku ubiegłego wieku. Podczas gdy w Europie miał już następców w USA powstawał nadal jako Pininfarina Eurospider. Trudno się dziwić, że światowa premiera następcy tego samochodu odbyła się za Oceanem.
Najnowszy 124 Spider napędzany silnikiem Multijet o mocy 160KM. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą 6- biegowej skrzyni manualnej. W luksusowej wersji Lusso zastosowano skrzynię automatyczną o 6 przełożeniach. Seryjnie montowana jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego.
Samochód powstawał we współpracy z Mazdą i z modelem MX 5 łączy go wspólna platforma i wewnętrzne struktury nadwozia. Pierwotnie zakładano, że we współpracy z Japończykami powstanie kabriolet Alfy Romeo. Ze względu jednak na tradycje w budowie tego typu nadwozi wybrano Fiata.
Mimo że nadwozie zaprojektowano zgodnie z najnowszymi osiągnięciami aerodynamiki i standardami bezpieczeństwa nie można się pomylić. Wystarczy jedno spojrzenie aby wiedzieć, że mamy do czynienia z następca słynnego 124 Spider.
Światową premierę na genewskich targach przygotowało Ferrari. Model GTC 4 Lusso to samochód czteroosobowy z napędem na wszystkie koła. Model dosyć nietypowy jak na firmę z Maranello, następca takich konstrukcji jak Scgalietti i FF. GTC 4 to po prostu Ferrari w przeciwieństwie do premiery Maserati, które zaprezentowało SUVa.
Ferrari miało jeszcze więcej powodów do satysfakcji z powodu F – 1. Podczas zakończonych niedawno testów samochodów na sezon 2016, które odbyły się na torze w Barcelonie, Scuderia Rosa nie dała najmniejszych szans konkurencji.
Ryszard Romanowski
41% uczestników badania przeprowadzonego przez multiporównywarkę rankomat.pl uważa, że młodzi kierowcy stanowią największe zagrożenie na drodze.