2024-06-21, Prosto z miasta
Były bilbordy i plakaty, teraz czas na filmy. Kolejna część kampanii „ZOSTAJĘ” to realizacja i publikacja krótkich filmów z udziałem jej ambasadorów.
Przez najbliższe trzy tygodnie, każdego dnia w mediach społecznościowych Miasta Gorzowa będziemy publikować krótkie historie filmowe o ludziach z Gorzowa i z Gorzowem związanych.
To 18 filmów z udziałem 20 osób - bohaterów kampanii „ZOSTAJĘ”, której realizację rozpoczęliśmy na początku roku. Pierwszym etapem była prezentacja hasła, kolejnym prezentacja osób, które pod hasłem „Zostaję” w pełni się podpisują. To ludzie, którzy w Gorzowie są z wyboru lub urodzenia, a Gorzów stanowi dla nich doskonałe miejsce do życia, realizacji pasji, marzeń i tu zdecydowali się zostać.
Przez blisko dwa miesiące z udziałem ambasadorów realizowaliśmy krótkie filmy, w których prezentowaliśmy ich sylwetki. Mieli szansę przedstawić się, powiedzieć skąd pochodzą i dlaczego zdecydowali się na pozostanie w Gorzowie. Za każdym z nich stoi inna ciekawa historia. Grono ambasadorów jest bowiem bardzo różnorodne. To przedstawiciele świata muzyki, filmu, sztuki, nauki, sportu i biznesu. Za scenariusz i produkcję filmów odpowiedzialny jest Piotr Adamowicz z Alchemii Obrazu.
Od 21 czerwca, przez kolejne dni tygodnia (od poniedziałku do piątku) w mediach społecznościowych Miasta Gorzowa (Facebook i Instagram) będziemy prezentować kolejne sylwetki ambasadorów projektu.
Prasowa premiera filmów odbyła się podczas specjalnej konferencji prasowej z udziałem ambasadorów. To była również okazja, by poznać bliżej ludzi, którzy w Gorzowie zdecydowali się zostać i są szczęśliwi.
Najważniejsi w kampanii „ZOSTAJĘ” są ludzie, ich perspektywa Gorzowa jako miasta doskonałego do życia. Z tym komunikatem pragniemy dotrzeć do mieszkańców Gorzowa, by jeszcze bardziej docenili miejsce w którym żyją, zobaczyli je oczami ludzi szczęśliwych i przekonanych, że żyją w najlepszym miejscu.
- Nasi ambasadorowie już to zrobili, zobaczyli Gorzów, doskonale się w im odnaleźli, a teraz swoim entuzjazmem chcą się podzielić z innymi - powiedziała dyrektor Wydziału Promocji i Informacji UM Marta Liberkowska.
W projekcie „Zostaję” Gorzów jest „opowiedziany” argumentami jego bohaterów; Włocha który zdecydował się zamieszkać tu po ponad 40 latach spędzonych w Rzymie, Irlandczyka, który trafił do Gorzowa przypadkiem, zakochał się i został, a dziś jest ojcem dwumiesięcznego gorzowianina, dziewczyn z Łodzi, Warszawy i Obornik Wielkopolskich, które miały możliwość wyboru każdego innego miejsca w Polsce i na świecie, a trafiły do Gorzowa i wielu innych. To również Gorzowianie z urodzenia, którzy podróżują, bywają w wielu miejscach na świecie i zawsze wracają do „domu” do Gorzowa.
- Ich argumenty, dotyczące naszego miasta to najcenniejsza promocja. Żadne bowiem inne działania, żadne akcje i kampanie nie wypromują miasta lepiej niż jego szczęśliwi mieszkańcy. Kampania „ZOSTAJĘ” to nie jest reklama Gorzowa jako produktu, to opowieść o stylu życia, o możliwościach, o pasji i szczęściu - podkreśla Liberkowska.
Publikacja filmów zaplanowana jest w gorzowskich social mediach, filmy będą prezentowane również przed koncertami na scenie „Dobry wieczór Gorzów”, a przez cały lipiec, część z nich, będzie można obejrzeć na antenie telewizji ogólnopolskich TVN, TVN24, TTV i Eurosport. To w ramach umowy i pakietu promocyjnego dla Miasta, jako organizatora Speedway Grand Prix na żużlu.
Lista ambasadorów projektu „ZOSTAJĘ”
Wydział Promocji i Informacji
Foto: Bartłomiej Nowosielski
Pierwszy pochód majowy w powojennym Gorzowie odbył się w 1946, ostatni w 1988 roku. Przez te lata spontaniczne przejścia przez miasto ubarwiał albo Szymon Gięty, albo demokratyczna opozycja.