więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Trzy pytania do... »
Hugona, Piotra, Roberty , 29 kwietnia 2025

Nie dajmy się zwieść reklamie

2013-12-18, Trzy pytania do...

Trzy pytania do Andrzeja Wawrzyńskiego, Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców

medium_news_header_5934.jpg

- Z jakimi problemami w ostatnim czasie gorzowianie zgłaszają się najczęściej?

- Są to sprawy telekomunikacyjne, jak ja je nazywam. Chodzi o sprawy związane ze zmiana operatora telefonów stacjonarnych. Powstała jakaś dziwna firma Polska Telefonia Stacjonarna w Wrocławiu, która zawiera dziwne umowy mające często charakter oszustwa. Większość klientów, a są to na ogół ludzie starsi, czyli bardzo ufni, zgłaszają się do nas mówiąc, że zostali oszukani i składają doniesienia do prokuratury. Opowiadają, że wprowadzono ich w błąd podszywając się pod innego operatora. Stosuje  się tutaj różne metody i chwyty, byle tylko klient szybko podpisał w sumie  niekorzystną dla siebie umowę. Zdarzają się wręcz podrobione podpisy na dokumentach, często nie ma na nich daty, które we wszelkim postepowaniu czy odwołaniu jest bardzo ważna. Dlatego przestrzegamy przed pochopną zmianą operatora naszego domowego telefonu.

- Na jakie pułapki w handlu i usługach powinniśmy uważać szczególnie teraz przed świętami?

- Różne pułapki cały czas na nas czyhają. Teraz jednak powinniśmy zachować czujność przy zakupach na raty, biorąc kredyty, pożyczki, te różne chwilówki. Firmy finansowe mają teraz swoje żniwa. W tym czasie pożyczki i kredyty są najdroższe, najwyżej oprocentowane. Dlatego biorąc tzw. chwilówkę dobrze jest się nad tym zastanowić, wszystko dokładnie sprawdzić, policzyć, bo prawdziwe koszty są sprytnie ukryte i mogą nas bardzo drogo kosztować. Nie patrzmy na zachęty, nie dajmy się zwieść reklamie, bo wszyscy chcą na nas zarobić. Szczególnie w czasie świąt.

- W jakich okolicznościach możliwy jest zwrot do sklepu niechcianego, nietrafionego świątecznego prezentu?

- Sklepy - poza wyjątkowymi przypadkami, gdy towar jest uszkodzony lub wadliwy – nie maja obowiązku przyjmowania sprzedanego wcześniej towaru. Tu decyduje tylko dobra wola sprzedawcy, właściciela. Dobrze jest więc umówić się ze sprzedawcą, zwłaszcza gdy robimy kosztowny zakup, na taka ewentualność, zachować paragon, a na tym paragonie poprosić o odpowiednia adnotację. Inaczej nie da rady. Jedynie w sklepach internetowych istnieje możliwość zwrotu towaru, nawet bez podania przyczyny, ale w ściśle określonym czasie. Dobrze jest o tym wszystkim pamiętać kupując prezenty.

J.D. 

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x