więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Trzy pytania do... »
Bonifacego, Julity, Macieja , 14 maja 2025

Odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania

2016-10-06, Trzy pytania do...

Trzy pytania do Eweliny Chruścińskiej-Jackowiak, kierownika referatu promocji w Wydziale Promocji i Informacji Urzędu Miasta Gorzowa

medium_news_header_16321.jpg

- Na czym ma polegać odświeżenie marki Gorzów?

- Pewne przyjęte przed laty założenia związane z marką Gorzów Przystań nie do końca zostały zrealizowane na poziomie inwestycji i nagle okazało się, że doszliśmy do muru. Pojawiło się pytanie, co dalej? Uznaliśmy, że trzeba postawić na nową markę, za którą jako miasto będziemy podążać i jednocześnie rozwijać się według przyjętych kryteriów. Pracujemy teraz nad tym razem z krakowską firmą Eskadra, który wskazała kierunek, w jakim powinniśmy pójść. Wszystko zostanie zawarte w długoterminowej strategii zarządzania.

- Dlaczego tak ważna dla wielu mieszkańców sprawa zmiany nazwy miasta została odłożona na bok?

- Przyjęliśmy listę priorytetowych zadań i w pierwszej kolejności chcemy zatwierdzić wspomnianą markę Gorzów. Na tej liście znajduje się także sprawa zmiany nazwy miasta, która dla nas jest bardzo ważna i nikt nie ucieka od tematu, ale wszystko musi mieć zachowaną kolejność. Musimy działać spójnie z wytycznymi, które pojawią się w strategii. Ponadto na podstawie przeprowadzonych badań już wiemy, że potrzebne będzie przeprowadzenie rzetelnej i dogłębnej kampanii informacyjnej. Na pewno przygotujemy materiał, gdzie wskażemy wszystkie pozytywne aspekty zmiany, w tym wyjaśnimy wszelkie wątpliwości, które narosły i żyją swoim życiem w formie mitów. Oczywiście odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania.

- Wydział Promocji i Informacji ma kierować swoją działalność głównie w stronę mieszkańców. Tak przynajmniej zapowiadał prezydent Jacek Wójcicki. Czy naprawdę nie mamy nic ciekawego, czym moglibyśmy pochwalić się na zewnątrz?

- Mamy i będziemy to czynili. Prawdą jest natomiast, że pewne działania przez ostatnie lata zostały zaniedbane i teraz trzeba to odbudować. Prostym przykładem jest komunikacja na linii urząd-mieszkańcy. Taka wymiana powinna odbywać się głównie poprzez komunikatory internetowe, dlatego tak dużą wagę przykładamy do budowy strony internetowej, zawierającej jak najwięcej użytecznych informacji. Do tego dochodzą portale społecznościowe, a następnym krokiem ma być wspomniana aplikacja mobilna. Większość dużych miast posiada takie aplikacje, w których zawarte są najważniejsze użyteczne dla odbiorcy wiadomości. W tym informacje o walorach turystycznych. Mam nadzieję, że uda nam się skonstruować taką aplikację w przyszłym roku.

Wszędzie mieszkańcy mają znajdować rzetelne i bogate w treści informacje. Dalej, w mieście nadal brakuje profesjonalnego punktu turystycznego. I nie chodzi tu tylko o punkt spełniający oczekiwania turystów. Takie miejsce ma być przydatne też dla mieszkańców. Biuro ma również stanowić pewien łącznik pomiędzy instytucjami kultury a odbiorcami. Tych celów jest dużo więcej, ale jak wspomniałam, ich lista zostanie utworzona z chwilą przyjęcia strategii zarządzania. W kolejnych latach zaś będziemy chcieli odważniej wychodzić na zewnątrz i budować promocję Gorzowa z wykorzystaniem wszelkich gorzowskich atutów.

RB

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x