Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa Wlkp., publicystyka, sport, żużel, felietony, blogi

Jesteś tutaj » Home » Trzy pytania do... »
Jolanty, Lotara, Wita , 15 czerwca 2021

Czapliński: Korzystanie z e-usług jest wygodne i ekologiczne

2021-06-11, Trzy pytania do...

Trzy pytania do Piotra Czaplińskiego, specjalisty w Dziale Informacji Przestrzennej i Informatyki w PWiK

medium_news_header_30629.jpg
Piotr Czapliński Fot. PWiK

- Od kiedy w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji funkcjonuje system usług elektronicznych e-BOK?

- To już jest blisko dwa lata. Była to usługa bardzo oczekiwana przez klientów. Obecnie mamy zarejestrowanych 2300 użytkowników, przy czym liczba ta sukcesywnie rośnie.  Czas wprowadzenia usług wyprzedził okres pandemii, dzięki czemu w okresie dość intensywnej izolacji społecznej mieliśmy narzędzia dla klientów umożliwiające zdalny sposób załatwienia praktycznie wszystkich spraw związanych z działalnością naszej spółki. W tym samym czasie został wprowadzony pomocny odbiorcom naszych usług system informacji przestrzennej Geoportal PWiK, z którego mieszkańcy Gorzowa i gmin ościennych coraz chętniej korzystają.

- A z jakich e-usług najbardziej korzystają mieszkańcy Związku Celowego Gmin MG-6?

- Zawsze w tych, do których dostęp jest najmniej skomplikowany. Takie stąd też przyjęliśmy założenia tworząc system informatyczny. Proces rejestracji z uwagi na bezpieczeństwo danych musi być nieco bardziej złożony, natomiast poruszanie się po witrynie e-BOK jest intuicyjne. Cieszy to, że klienci coraz chętniej korzystają z elektronicznej faktury. Tym bardziej, że wiąże się to z powiadamianiem mailowym o płatności. Dodatkowo zakładka ,,finanse’’ daje możliwość podglądu indywidualnych statystyk dotyczących zużycia wody, wystawionych faktur oraz zrealizowanych wpłatach. Korzystanie z e-usług jest formą komunikacji wygodną i  ekologiczną.  Ponadto mieszkańcy często korzystają z informacji o zasięgu awarii i przewidywanym czasie jej usunięcia, aktualnej lokalizacji zastępczego punktu dostawy wody za pomocą beczkowozów,  korzystają z możliwości podania  wskazania wodomierzy ogrodowych a także wnioskują o ich montaż i plombowanie. Wymieniłem najbardziej popularne usługi ale paleta dostępnych e-usług jest znacznie szersza.

- Czy wprowadzenie e-usług wiąże się z wygaszaniem ,,tradycyjnej” formy komunikacji z klientami?

- Z pewnością nie. Wszystkie dotychczasowe formy komunikacji zostają zachowane. Cały czas pracuje Biuro Obsługi Klienta mieszczące się przy ul. Śląskiej 95, z którego usług można korzystać w dotychczasowy sposób.

RB

X

Napisz do nas!

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x