2022-08-19, Trzy pytania do...
Trzy pytania do Krzysztofa Kołeckiego – dyrektora pionu w INNEKO Sp. z o.o.
- Od kilku dni trwa wystawianie nowych kubłów w północnej części Gorzowa, w miejscach, w których niedługo Inneko przejmie odbiór odpadów komunalnych. Na co powinni zwrócić uwagę mieszkańcy wynoszący śmieci od 1 września?
- Czynimy wszystko, żeby ten dzień dla mieszkańców był normalny, dlatego już od połowy sierpnia wystawiamy swoje pojemniki, do których od 1 września będziemy prosili, żeby wrzucać odpady. Nie szybciej. Jeżeli chodzi o zabudowę jednorodzinną będą to pojemniki brązowe, do gromadzenia odpadów biodegradowalnych oraz czarne do gromadzenia pozostałych odpadów, tak zwanych zmieszanych. W jednym w tych pojemników będzie znajdował się pakiet startowy, czyli zestaw 15 worków, po pięć w kolorach niebieski, żółty i zielony oraz harmonogram na kolejne trzy lata, z którego będzie można dowiedzieć się o terminach wywozów poszczególnych frakcji. W momencie oddawania pełnych worków naszym pracownikom podczas odbiorów odpadów mieszkaniec będzie otrzymywał nowy na zasadzie ,,worek za worek’’.
- A jak to wszystko ma wyglądać przy zabudowie wielorodzinnej i ile w sumie pojemników zostanie wystawionych w drugim sektorze?
- Również od 16 sierpnia dostarczamy nowe pojemniki do budynków wielorodzinnych, przy czym są one w tej chwili ustawianie poza altanami, w których nadal znajdują się kubły firmy odbierającej odpady do końca miesiąca. Nasze pojemniki stawiamy do góry dnem, żeby mieszkańcy wiedzieli, że nie są one w tej chwili do wykorzystywania. 1 września zostaną one odwrócone i będzie można już w nich w pełni korzystać. Liczymy, że obecny operator od 1 września zacznie płynnie zabierać swoje pojemniki i wszystko potoczy się sprawnie. W sumie na cały Gorzów mamy przygotowanych 48 tysięcy różnych kubłów, z czego 22 tysiące zostało zakupionych i przygotowanych pod potrzeby drugiego sektora, aczkolwiek część z nich stanowi rezerwę i nie będzie od razu wystawiona.
- Od 1 września uruchomione zostanie ponadto Biuro Obsługi Klienta przy ul. Podmiejskiej. Co klienci będą mogli w tym miejscu załatwić?
- Wszystko co wiąże się ze współpracą klienta z naszą firmą w zakresie wywozu odpadów. Najbardziej zależy nam na sprawnym funkcjonowaniu, czyli również na realizowaniu wszystkich zapisów wynikających z zawieranych z mieszkańcami umów. Klienci będą mogli zgłaszać nam też wszelkie reklamacje, ale również potrzebę wymiany pojemników na przykład na większe, czy chęć wywozu odpadów wielogabarytowych.
RB
Trzy pytania do Jacka Wójcickiego, prezydenta Gorzowa