2024-09-09, Renata Ochwat: Moje irytacje i fascynacje
Już ma być więcej połączeń, elektryfikacja linii do Poznania przez Miasteczko, nowy most kolejowy z kładką.
Dokładnie ma to wyglądać tak: „W 2025 roku mieszkańcy będą jeździć nowymi pociągami PKP Intercity, w 2026 roku hybrydowe pociągi będą wozić pasażerów z Gorzowa do Trójmiasta, w 2029 roku powstanie kostrzyńska łącznica, umożliwiająca komunikację kolejową ze Szczecinem. Zabezpieczono też finanse na modernizację linii z Gorzowa do Poznania przez Skwierzynę i Międzychód, a linia ta zostanie zelektryfikowana. Podobnie jak 40-kilometrowa trasa do Kostrzyna. Wraz z modernizacją linii, remont przejdą dwa mosty kolejowe w Gorzowie oraz zbudowana zostanie kładka dla pieszych łącząca gorzowskie dzielnice. Marszałek Marcin Jabłoński dołożył do tego nowy szynobus, który przeszedł już homologacje i wkrótce wyruszy na trasę”. Cytat za rodzimym portalem.
Powiem tak, w jedno, co wierzę, to w to, że w szale napraw i innych obietnic ktoś wyburzy most kolejowy i potem lat trzeba będzie na budowę nowego – paskudnego i bez wyrazu, takiego, jaki czas temu powstał w Miasteczku.
W resztę zwyczajnie nie wierzę, bo takich zapewnień słyszałam w ostatnich latach mnóstwo. A skąd ów run na gadanie o kolei i poprawie infrastruktury? Ano stąd, że zaczął się rok szkolny, kompletnie rozsypały się usługi kolejowe, Koleje Regionalne nie radzą sobie z sytuacją, dzieciaki i nie tylko dzieciaki mają olbrzymie problemy z dojazdem do szkół, w sądnym dniu nic nie pojechało. Nie ma w regionie PKS, zatem wszyscy albo mnóstwo ludzi zostało uziemionych. Podniósł się wielki głos oburzenia. No to co politycy mają robić – zaczęli się spotykać i obiecywać. Bo jak raz to najlepiej im wychodzi.
A obrazek? A obrazek to klasztor Neuzelle, za którego płotem przebiega mocno zajęta linia kolejowa z Frankfurtu do Cottbus i Lipska. A jak trzeba kawałek toru naprawić, to jeżdżą linie zastępcze i się nie spóźniają.
Zatem w obietnice polityków uwierzę, jak cokolwiek zobaczę. Bo na razie na gadaniu się kończy, a północ województwa jest coraz bardziej komunikacyjnie wykluczona.
Renata Ochwat
Ps. Mija dokładnie 18 lat od chwili, gdy w Gorzowie otwarto zachodnią część zmodernizowanego bulwaru nad Wartą. Na prośbę mieszkańców nie tak pancernego, jak wschodni.
Są takie chwile w życiu, że człowiek musi zamilknąć, bo zwyczajnie nie ma innego wyjścia. Taka chwila przyszła do mnie.