więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Akademia im. Jakuba z Paradyża »
Marii, Marzeny, Ryszarda , 26 kwietnia 2024

Uwaga, tajemniczy klient w placówkach sprzedaży

2023-03-31, Akademia im. Jakuba z Paradyża

Studenci Wydziału Ekonomicznego jako Tajemniczy Klienci

medium_news_header_36495.jpg
Fot. AJP w Gorzowie

Studenci III roku kierunku logistyka Wydziału Ekonomicznego niedawno doświadczali zastosowania metody Mystery Shopper (tajemniczy klient) w placówkach sprzedaży detalicznej. W ramach przedmiotu logistyczna obsługa klienta Studenci poznali cele, uwarunkowania i zasady przeprowadzania tego rodzaju pomiaru poziomu zadowolenia klienta i w rzeczywistych warunkach centrum handlowego realizowali badanie.

Przygotowani w scenariusze obserwacji odwiedzali wybrane sklepy, aby rozpoznać autentyczne zachowania sprzedawców i ocenić później ich zachowania w relacji z klientem. Jak typowi klienci zadawali sprzedawcom pytania o ofertę, przymierzali, smakowali, oglądali, próbowali różnych produktów. Przedmiotem obserwacji i oceny był także sam sklep jako przestrzeń obsługi klienta. Każdy Student/ Studentka, uczestnik pomiaru kończył swoje zadanie omówieniem z wykładowcą przebiegu badania, dokonanych spostrzeżeń, nadanych czynnikom obserwacji ocen oraz proponował rekomendacje do doskonalenia zachowań sprzedawców w obsłudze klientów bądź korekt w przestrzeni sprzedaży. Celem dydaktycznym było uwrażliwienie Studentów na problematykę złożonych zachowań klientów i sprzedawców w przestrzeni handlowej oraz ich znaczenie w postrzeganiu marki handlowej przez nabywców i budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez obsługę klientów.

Tajemniczy klient jest badaniem łączącym w sobie zarówno podejście jakościowe i ilościowe. Jest metodą badawczą z wykorzystaniem obserwacji ukrytej uczestniczącej w pomiarze poziomu zadowolenia klientów placówek różnych typów, nie tylko handlowych. Celem tego badania jest rzeczywiste poznanie autentycznych zachowań sprzedawców w kontekście przyjętych standardów w obsłudze. Takie pomiary Studenci Wydziału Ekonomicznego ćwiczą już od kilkunastu lat.

Ppracowanie: dr Agnieszka Wala

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x