Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Gospodarka »
Hugona, Piotra, Roberty , 29 kwietnia 2025

Udział w misjach zagranicznych szansą dla firm

2017-02-09, Gospodarka

Czy warto brać udział w zagranicznych misjach gospodarczych. Gdy zadasz to pytanie pracownikom Wydziału Obsługi Inwestora i Biznesu Urzędu Miasta z pewnością usłyszysz - tak.

medium_news_header_17495.jpg

Promocja firmy, jej produktów na rynkach międzynarodowych, udział w branżowych targach, nawiązywanie kontaktów, badanie i zdobywanie nowych rynków zbytu to nieodzowna część prowadzenia biznesu. Działania te wiążą się jednak z dużymi nakładami o charakterze logistycznym oraz finansowym. Tymczasem istnieje możliwość, aby ktoś całą biurokrację załatwił za Ciebie. "Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” to realizowany od 2016 r. przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego projekt współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020. Projekt dedykowany jest małym i średnim przedsiębiorstwom, dla których zaplanowano organizację kilkunastu misji gospodarczych oraz wyjazdy na międzynarodowe targi. Obecnie prowadzona jest rekrutacja uczestników na misję gospodarczą do północnych Włoch. Wyjazd odbędzie się już w marcu. Zaproszenie skierowane jest do firm z branży budowlanej, okołobudowlanej i spożywczej. Specjalną pulę miejsc zarezerwowano dla najmłodszych firm. W bogatym programie przewidziano szereg ciekawych wydarzeń w tym spotkania B2B dla lubuskich przedsiębiorców, wizytę na targach dla branży budowlanej oraz wizytę studyjną w zakładzie dla branży spożywczej. Rekrutacja ma charakter otwarty i kierowana jest do wszystkich przedsiębiorców z kategorii MŚP posiadających siedzibę w Województwie Lubuskim. Firmy zakwalifikowane do udziału w misji gospodarczej pokrywają 15% kosztów organizacji wyjazdu w przeliczeniu na jednego uczestnika, szacowany koszt ok 1500 zł. Przedsiębiorcy dokonują zgłoszenia udziału poprzez wypełnienie i przesłanie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie: http://lubuskie.pl/misje-zagraniczne  Udział w misjach gospodarczych czy targach niesie ze sobą ogromny potencjał. Jednak tylko dobrze zaplanowany i przemyślany daje szanse na sukces. Przede wszystkim musisz wiedzieć jaki cel chcesz osiągnąć, a wtedy już tylko zastanowić się które działania okażą się najlepszą dźwignią dla rozwoju Twojej firmy. Korzystając z pomocy w ramach projektu możesz wybrać:

1) misję gospodarczą do północnych Włoch w marcu 2017 r. dla firm z branży budowlanej, okołobudowlanej i spożywczej.

2) Kongres Annual Investment Meeting II kwartał 2018 r. w  Zjednoczonych Emiratach Arabskich. 3-dniowy Kongres poruszający głównie tematy bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Składa się on z kilkunastu wydarzeń m.in.: konferencji, trójstronnych spotkań na wysokim szczeblu, krajowych prezentacji, spotkań biznesowych, wystaw i wizyt w terenie. W AIM uczestniczą np. inwestorzy poszukujący kontrahentów na rynkach wschodzących.

3) CES I kw. 2018 r. USA Nevada Las Vegas. Targi elektroniki CES to największe na świecie wydarzenie poświęcone innowacjom i nowym technologiom o zasięgu globalnym, które gromadzi co roku około 170 tys. osób. CES stwarza wyjątkowe możliwości dla MŚP na przedstawienie innowacyjnych rozwiązań przed odbiorcami całego świata. Jednym z najważniejszych elementów targów jest panel poświęcony start-upom - w specjalnie przygotowanej strefie prezentują się firmy z całego globu. Na wydarzeniu prezentuje się najbardziej różnorodne produkty, poczynając od tych motoryzacyjnych, przez inteligentne gadżety, po np. ubrania i druk 3D.

4) wyjazd do Chin i Korei Płd. IV kw. 2017 r. Chiny i Korea Płd. to rynek potencjalnych możliwości dla lubuskich firm ze względu na tamtejszy wysoki i długotrwały wzrost gospodarczy, bardzo duża liczbę konsumentów i bogacące się społeczeństwo. Według, wykonanej analizy, branże i produkty mające największą szansę na przebicie (biorąc pod uwagę województwo lubuskie) to: przemysł spożywczy, drzewny, części samochodowe i turystyka.

5) Camacol dwa wyjazdy II kw. 2017 r. i II kw. 2018 r. CAMACOL to organizacja zrzeszająca firmy obu Ameryk, która pośredniczy w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych i przyczynia się do rozwoju rynków krajów członkowskich. Targi CAMACOL gromadzą każdego roku ponad 300 gości z 25 państw obydwy kontynentów. Tematem są innowacje, edukacja i kultura oraz turystyka. Misja organizowana przez UMWL zakłada udział w targach, Kongresie Izb Gospodarczych, Organizacji Handlowych oraz Agencji Rządowych. Amerykański rynek to ponad 600 mln konsumentów.

6) CeBIT dwa wyjazdy II kw. 2017 r. i I kw. 2018 r. Targi w Hannoverze to jedna z ważniejszych imprez o randze międzynarodowej poświęcona digitalizacji życia codziennego. Dzieli się na część wystawową i konferencyjną, gdzie swoimi doświadczeniami wymieniają się nie tylko globalni gracze ale również MŚP oraz start-upy. Targi CeBIT co roku odwiedza ponad 3 tysiące firm z ponad 70 krajów świata z przewagą krajów europejskich. Statystyki pokazują, że każde stoisko jest odwiedzane przez 32 przedsiębiorstwa gotowe zainwestować w nowe technologie. Podczas targów, w ramach promocji województwa lubuskiego, zaprezentowane zostaną start–upy. Oferta wyjazdu skierowana jest do lubuskich firm branży nowych technologii.

7) wyjazd do Skandynawia II kw. 2017 r. W regionie lubuskim występuje duże nasycenie firm eksportujących swoje produkty do państw skandynawskich. Branżowo dominują wyroby z drewna i meblowe, spożywcze, tworzywa sztuczne, konstrukcje stalowe oraz produkty elektrotechniczne. Skandynawia to region bogatych, a zarazem stabilnych gospodarek posiadających jedne z najwyższych kosztów pracy. W efekcie coraz częściej Skandynawowie poszukują towarów w pozostałych częściach Europy, w tym z bliskiej geograficznie - Polski. Potwierdzają to również liczne zapytania firm skandynawskich spływające do COIE.

Czy sam udział w misji gospodarczej czy targach wystarczy? Nie. Musisz podjąć działania promocyjne, zadbać o prezentację firmy i produktów czy np. podjąć współpracę z Wydziałami Handlu i Inwestycji Ambasad, właściwymi Izbami Gospodarczymi czy Agencjami. W jaki sposób skutecznie przygotować się promocji gospodarczej na rynkach zagranicznych przeczytasz w kolejnym artykule "W misjach zagranicznych warto brać udział, ale jak szansę przekuć na sukces firmy?"

Więcej informacji: Wydział Obsługi Inwestora i Biznesu Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Myśliborska 34 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 7355 966 fax: 95 7355 670  e-mail: wob@um.gorzow.pl

źródło: http://lubuskie.pl/misje-zagraniczne/

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x