2017-04-03, Gospodarka
Rewolucja – telefon – kolejny kanał w kontakcie z przedsiębiorcą (załóż, zmień, zawieś, wznów lub zlikwiduj działalność gospodarczą)!
Od stycznia 2017 r. możesz zarejestrować, dokonać zmian, zawiesić, wznowić lub zlikwidować działalność gospodarczą w CEIDG przez telefon. To rewolucja i pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji publicznej oraz kolejny krok w przyjaznej e-administracji. Nowe usługi realizowane są przez Centrum Pomocy Przedsiębiorcy biznes.gov.pl, a nadzorowane przez Ministerstwo Rozwoju. Celem podjętych działań jest informowanie przedsiębiorców oraz pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
Usługa telefonicznej rejestracji działalności gospodarczej dostępna jest pod numerem 801 055 088.
Jak skorzystać z telefonicznej pomocy? Krok po kroku!
Jeżeli posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany możesz taki wniosek złożyć bez konieczności wizyty w urzędzie. Jak to zrobić? Po rozmowie z konsultantem otrzymasz na swoją skrzynkę mailową wypełniony i gotowy do podpisu wniosek w pliku w formacie xml. Z wykorzystaniem profilu zaufanego, bankowości internetowej lub podpisu elektronicznego możesz zalogować się do systemu CEIDG, zaimportować wniosek i podpisać elektronicznie. Możesz także zaimportować otrzymany plik xml wniosku bez logowania w CEIDG i dokonać w nim zmian.
Pamiętaj! Przed połączeniem z konsultantem przygotuj informacje dotyczące firmy, takie jak m.in.: forma opodatkowania, przedmiot działalności (kod PKD), nazwa firmy.
Zalety:
Warto!
Do 30 kwietnia trzeba złożyć zeznanie podatkowe PIT za 2024 rok. Rozliczający się podatnicy mogą skorzystać ze wsparcia Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej.