2022-03-17, Z regionu
Jakie są nastroje mieszkańców gminy Santok w stosunku do wilków? Jaki jest ich poziom wiedzy o tych zwierzętach? Jakie elementy tzw. wiedzy powszechnej o tych drapieżnikach są prawdą, a co jest mitem? Czy wilki niosą zagrożenie czy wpływają na równowagę?
Na te i inne pytania odpowiedzi będą szukać uczniowie gminnych szkół podstawowych i mieszkańcy gminy Santok. Od 21. do 25 marca 2022 r. na terenie Gminy Santok będzie realizowany projekt edukacyjny pod nazwą DNI GRODU SANTOK. NATURALNIE PROFILAKTYCZNIE. SPOTKANIE 2. WILKI.
Celem projektu jest m.in. wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwolą w sposób bardziej dojrzały i odpowiedzialny zrozumieć świat, dostrzegać wielostronną wartość przyrody w integralnym rozwoju człowieka oraz nauka właściwego reagowania na niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu.
Gmina Santok do wspólnych działań zaprosiła m.in. Marcina Kostrzyńskiego (cenionego edukatora przyrodniczego i dziennikarza), przedstawicieli Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, studentów z Sekcji Edukacji Przyrodniczo-Leśnej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, grupę rekonstrukcyjną MOHORT, Fundację Ochrony Przyrody i Dóbr Historycznych Ziemi Santockiej i Stowarzyszenie dla Natury Wilk.
W ramach projektu dzieci, młodzież, a także mieszkańcy gminy będą uczestniczyć w warsztatach, projekcjach filmu, badaniach środowiskowych i debacie, która będzie zwieńczeniem tygodnia wiedzy o wilkach.
W programie:
Dzień I - 21 marca 2022 r. – Edukacja w szkole (udział wyznaczonych uczniów z klas 4-8)
Harmonogram spotkań:
SP Wawrów – 8.00
SP Janczewo – 9.30
SP Santok – 11.00
SP Lipki Wielkie – 12.30
SP Lipki Wielkie – 8.30
SP Santok – 10.00
SP Janczewo – 11.15
SP Wawrów – 12.30
Dzień II i III - 22 – 23 marca 2022 r. – Dni warsztatowe (Marina Santok)
Dzień IV - 24 marca 2022 r. – Badania środowiskowe
Dzień V – 25 marca 2022 r. – g. 12.00 – Debata (CKiR Santok)
Już w poniedziałek, 28 kwietnia od godziny 9.30 w Witnicy czekają nas ,,Niebieskie Igrzyska 2025’’.