Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Z regionu »
Jarosława, Marka, Wiki , 25 kwietnia 2024

Coraz bliżej nowego mostu drogowego na Warcie

2022-05-27, Z regionu

Kilka dni temu pisaliśmy o pracach prowadzonych przy budowie nowego mostu kolejowego w Kostrzynie, dzisiaj kilka zdań o budowie mostu drogowego, którego zakończenie przewidziano na 2023 rok.

medium_news_header_33778.jpg
Fot. Materiały prasowe

W miejsce starego obiektu powstanie nowy o długości 300 metrów z lepszymi parametrami nośnymi. Pod wyższą konstrukcją będą mogły przepływać barki i lodołamacze o dużych gabarytach. Jest to jedno z zadań Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej mieszkańców dorzecza Odry i dorzecza górnej Wisły, realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wody Polskie przy wsparciu Inżyniera Sweco Polska Sp. z o.o. Inwestycja w Kostrzynie powstaje w partnerstwie z GDDKiA. 

- Tak potężna inwestycja nie może odbywać się bez odpowiednich przygotowań – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.  - Jednym z ważnych elementów organizacji prac jest zapewnienie ciągłości ruchu drogowego. Do tego potrzebny jest most tymczasowy. Zdajemy sobie sprawę jak istotna jest to dla mieszkańców inwestycja, ale jednocześnie nie wyobrażamy sobie, by prowadzenie prac miało radykalnie zablokować mieszkańcom komunikację w mieście. Stąd prace idą bardzo dynamicznie i nie pozwalamy sobie na komplikacje i opóźnienia - dodaje. 

W tej chwili Główny Wykonawca Warbud S.A. przeprowadza prace przygotowawcze, które pozwolą na jego wybudowanie. Ponadto trwa przebudowa powiązanej z układem drogowym sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej na prawym brzegu Warty. Wcześniej uzyskano zgody geotechniczne i przygotowano platformę roboczą do montażu konstrukcji nośnej mostu tymczasowego. Kolejnym etapem prac będzie wybudowanie nowoczesnego mostu drogowego. 

 - Docelowo  będzie on łączył ideę konstrukcji podwieszanej i belkowej sprężonej. Oznacza to, że część kabli sprężających prowadzona będzie nad podporami, które wykonane będą w formie niskich pylonów tzw. dewiatorów. Cięgna sprężające zakotwione w belce pomostu będą biegły pod małym kątem i przechodziły przez niewysoki pylon. Takie nowoczesne rozwiązanie nie tylko skróci czas budowy, ale również zminimalizuje problemy technologiczne – tłumaczy dyrektor Marek Duklanowski.

Całkowity koszt inwestycji w Kostrzynie nad Odrą szacuje się na ponad 101 milionów złotych brutto. Inwestycję wspólnie finansują Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy) i Bank Rozwoju Rady Europy, część środków pochodzi również z budżetu państwa.

Michał Kaczmarek

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x