2023-01-08, Z regionu
Jest projekt nowego terminalu pasażerskiego dla Portu Lotniczego Zielona Góra - Babimost.
Zapowiadany wcześniej projekt terminalu pasażerskiego dla Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost stał się faktem. Wizualizacje obiektu stworzyła Pracownia Architektoniczna PROPAGO Pawła Gołębiewskiego.
Terminal o powierzchni ponad 8 tys. metrów kwadratowych umożliwi odprawę w Porcie Lotniczym Zielona Góra-Babimost dwóch grup pasażerów po 180 osób w dwie godziny w systemie mieszanym Schengen/Non Schengen. Sprawniejsza będzie też przesiadka z jednego samolotu do drugiego, bez konieczności przejścia powtórnej kontroli bezpieczeństwa. Przed budynkiem powstanie parking na 900 samochodów i cztery autokary. Koszt projektu terminalu wyniósł 735 tys. złotych.
– Bardzo wierzymy w lepszą przyszłość naszego portu lotniczego w Babimoście. Determinacja od dłuższego czasu przynosi rzeczywiście efekty. Tłumy pasażerów, które szturmują nasze niewielkie lotnisko i chętnie kupują bilety, pokazują, że ten wysiłek nie poszedł na marne. Mamy plany na przyszłość związane z rozwinięciem skrzydeł tego lotniska, z powiększeniem możliwości, jeśli chodzi o liczbę odprawionych pasażerów, komfort świadczonych usług i bezpieczeństwo podróżnych – mówi członek zarządu województwa lubuskiego Marcin Jabłoński.
Przypomnijmy, że w 2022 r. Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost poprawił swoje wyniki przewozowe sprzed pandemii COVID-19. Z jego usług skorzystało prawie 40 tys. pasażerów. W ofercie wakacyjnej pojawiły się loty zagraniczne do Turcji, Chorwacji i Bułgarii. Propozycją zimową, obowiązującą do 15 lutego 2023 r., są zaś połączenia do Egiptu.
Kolejnym krokiem rozwoju regionalnego lotniska ma być wykorzystanie go do celów obronnych. W tej sprawie samorząd województwa lubuskiego prowadzi rozmowy m.in. z Ministerstwem Obrony Narodowej, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze".
(umwl)
Już w poniedziałek, 28 kwietnia od godziny 9.30 w Witnicy czekają nas ,,Niebieskie Igrzyska 2025’’.