Spółka Gorzowskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa. Połączy ona ze sobą dwa osiedla – Górczyn i Piaski.
Fot. Łukasz Kulczyński/UM
Niemal półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim – do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda.
Inwestycja została rozszerzona o zarezerwowanie terenu pod budowę linii tramwajowej, do realizacji w przyszłości, w ramach innego zadania inwestycyjnego. Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje. Zgodnie z umową wykonawca na realizację I etapu budowy Północnej obwodnicy Gorzowa będzie miał 25 m-cy.
Mówi Ewa Iwańska z Gorzowskich Inwestycji Miejskich:
Zakres prac w ramach I etapu:
rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,
budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;
budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
budowa zjazdów z dróg publicznych,
budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
budowa i przebudowa chodników,
budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)
budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
budowa oświetlenia drogowego,
budowa kanału technologicznego,
rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
nasadzenia drzew i krzewów,
tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.
stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Szczegóły dotyczące przetargu dostępne są na platformie SMSRT PZP.
Drugi etap prac obejmie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Żwirowej, a trzeci od Żwirowej do Myśliborskiej. Cała obwodnica będzie miała około 4 km długości.
W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.