2023-12-12, O tym się mówi
Podsumowano tegoroczną edycję budżetu obywatelskiego. To, czy urzędnicy uwzględnią uwagi mieszkańców, okaże się w kolejnych edycjach BO.
Biuro konsultacji społecznych i rewitalizacji gorzowskiego magistratu opublikowało raport podsumowujący tegoroczną edycję budżetu obywatelskiego. Ocena BO 2024 trwała od 27 października do 12 listopada. Uwagi, opinie i propozycje można było zgłosić w specjalnej ankiecie oraz podczas spotkania. W podsumowaniu BO wzięły udział 82 osoby, wypełniono 122 ankiety.
Magistrat planował zebrać opinie mieszkańców, ale też urzędników, którzy zajmowali się budżetem obywatelskim. Ocena poszczególnych etapów BO ma poprawić proces tej formy finansowania inwestycji miejskich w kolejnych latach.
Wyniki podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiono ustalenia podjęte na spotkaniu dla urzędników pracujących przy realizacji budżetu obywatelskiego, w drugiej zaś – ocenę mieszkańców.
Z ustaleń, które pojawiły się po spotkaniu urzędników wynikają trzy działania, które wprowadzi magistrat: zostanie zaktualizowany cennik miejski na podstawie najaktualniejszych umów, wydział edukacji przeprowadzi szkolenie dotyczące idei i zasad budżetu obywatelskiego, skierowane do placówek oświatowych. Ponadto na oficjalnym portalu informacyjnym Miasta publikowane będą kwartalne sprawozdania z realizacji zwycięskich zadań z budżetu obywatelskiego.
Mieszkańcy oceniali m.in. procedurę naboru i weryfikacji wniosków, głosowanie, kategorie, podział granic. Odnieśli się również do współpracy z biurem konsultacji społecznych i rewitalizacji i innymi wydziałami Urzędu Miasta, do środków przeznaczanych na budżet obywatelski, realizacji zwycięskich zadań oraz do działań promocyjno-informacyjnych.
Raport z podsumowania BO 2024 znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miasta.
MS
Pasjonujesz się fotografią i kochasz naturę? Weź udział w konkursie „Złap drzewa w kadr – Gorzów w zieleni”.