2025-02-17, O tym się mówi
Pracownicy Miejskiego Biura Rzecznika Konsumenta wkrótce odwiedzą gorzowskie szkoły.
- Odwiedzimy szkoły, żeby edukować młodzież na temat praw konsumenta, w tym zasad składania reklamacji, prawa do odstąpienia od umowy oraz bezpiecznych zakupów online – poinformowała Marta Petelska-Brodzińska, która pełni obowiązki Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
- Jako pierwsze odwiedzą już w najbliższy czwartek (20 lutego) I Liceum Ogólnokształcące przy ulicy Puszkina. Relację z tego spotkania zapowiedziały publiczna telewizja i publiczna stacja radiowa – dodała Petelska-Brodzińska.
Biura Rzecznika Konsumenta chce rozpocząć współpracę z Komendą Miejską Policji w zakresie edukacji mieszkańców na temat cyberprzestępczości, oszustw internetowych oraz sposobów ochrony przed nieuczciwymi praktykami w sieci.
Z myślą o seniorach Biuro będzie kontynuować działania edukacyjne dotyczące ich praw konsumenckich, oszustw telefonicznych i internetowych oraz bezpiecznych zakupów. Trafi też na ryneczek przy Jerzego, gdzie planuje działania na rzecz zwiększenia świadomości sprzedawców oraz klientów Gorzowskiego Rynku Hurtowego w zakresie praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa konsumenckiego.
Marta Petelska-Brodzińska zachęca do odwiedzania konta rzecznika gorzowskich konsumentów na Facebooku, gdzie regularnie są zamieszczane ostrzeżenia przed nieuczciwymi praktykami oraz materiały edukacyjne dotyczące praw konsumenta.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się przy ulicy Łokietka 22, telefon do biura 95 735 57 47, e-mail: brk@um.gorzow.pl. Biuro udziela informacji i porad prawnych mieszkańcom Gorzowa Wielkopolskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta (codziennie od godziny 8.00, w poniedziałki, środy i czwartki do 15.30, we wtorki do 16.30, a w piątki do 14.30).
Pracownicy Biura udzielają bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i wykonywania umów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą) oraz przyjmują wnioski z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów. Porady prawne - bez konieczności wcześniejszego umawiania się - są również świadczone telefonicznie w sprawach prostych, niewymagających analizy dokumentacji.
Wydział Promocji i Informacji
Gastronomik, Odzieżówka i CEZiB – te szkoły jako ostatnie pokażą swoją ofertę uczniom klas ósmych.