2024-02-28, Tym żyje Gorzów
Jak już informowaliśmy, we wtorek 27 lutego w gronie samorządowców, toczyła się debata na temat z zachodniej magistrali kolejowej.
Dzisiaj z kolei, tj. 28 lutego prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki i zastępca prezydenta Iwona Olek wyruszyli specjalną drezyną inspekcyjną PKP PLK, by towarzyszyć w specjalistom PKP w inspekcji infrastruktury kolejowej.
Przejazd rozpoczął się od Bogdańca, przez Gorzów do Deszczna i dalej, do Przytocznej i Wierzbna. W trakcie przejazdu zespół projektantów kolejarzy z - PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, Centrali PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie oraz Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Region Zachodni w Poznaniu - zapoznawał się ze stanem infrastruktury kolejowej. Wszystko po to, by przygotować się do działań inwestycyjnych w ramach projektów, które są priorytetowe dla poprawy infrastruktury kolejowej w naszym regionie.
- Nasze uczestnictwo w inspekcji to dobra okazja, by porozmawiać z kolejowymi specjalistami na temat planowanej linii komunikacyjnej Gorzów Wlkp. Strefa Ekonomiczna – Gorzów Wlkp. - Skwierzyna – Międzychód – Poznań, czyli również na stworzeniu linii do strefy ekonomicznej. Ten projekt wiąże sie z częściową odbudową linii nr 415, w ramach programu Kolej Plus. Ale chodzi nam również o odbudowę ładowni na stacji Gorzów Wlkp. Wieprzyce, o częściową modernizację infrastruktury na stacji Gorzów, o budowę przystanku Gorzów Wlkp. Zachód i o sprawdzenie zakresu prac na linii Gorzów Wlkp. - Skwierzyna – Międzyrzecz. Ta linia to część przyszłej Magistrali Zachodniej - powiedział prezydent Jacek Wójcicki.
Mówi Wiesław Ciepiela, rzecznik UM w Gorzowie:
Fot. Łukasz Kulczyński
Gorzowscy radni domagali się podczas środowej sesji Rady Miasta ujawnienia przez dyrektora zarządzającego Stali Gorzów kwoty, za jaką klub sprzedał nazwę stadionu.