2025-08-18, Miejsca wstydu
Koleje w Gorzowie kuleją, nie najlepiej ma się też infrastruktura. Czy most nadal będzie straszył?
Z daleka wygląda całkiem interesująco, czar pryska, kiedy ogląda się go z bliska. Do estetyki mu daleko, na co zwracają uwagę i gorzowianie, i radni od dłuższego czasu.
Obecny most został wybudowany w 1964 roku w miejscu istniejącego od roku 1938 mostu, który 30 stycznia 1945 zburzyli Niemcy. Dwa lata temu PKP PLK rozpoczęło prace projektowe dotyczące przebudowy mostów kolejowych na linii Zbąszynek – Gorzów. W ramach inwestycji mają powstać nowe mosty na Warcie oraz na Kanale Ulgi. – Przewidziano także budowę kładki pieszo-rowerowej, której przebieg PKP PLK uzgodniło z Miastem. W ramach tego projektu, dzięki ścisłej współpracy Miasta z PKP PLK, udało się także wypracować rozwiązanie w postaci dodatkowego, bezpośredniego dojścia z przyszłej kładki na moście w kierunku peronów trzeciego i czwartego oraz przejścia podziemnego do dworca Gorzów Wielkopolski – informuje Jacek Szymankiewicz, zastępca prezydenta miasta.
Termin oddania do użytku mostu i kładki pieszo-rowerowej zaplanowano na koniec roku 2027.
Uzupełnieniem tej informacji jest wiadomość od rzecznika prasowego magistratu, Wiesława Ciepieli, który napisał, że poza opcją dojścia do peronów trzeciego i czwartego oraz podziemnego przejścia pojawiły się także postulaty mieszkańców odbudowania pionowej windy na peronie trzecim oraz budowy nowej windy na peronie czwartym, zachowania alternatywnych przejść w poziomie szyn między tymi peronami oraz budowa podjazdu - pochylni w tunelu podziemnym wzdłuż schodów między niższą częścią tunelu a poziomem pod wymienionymi peronami. - Jednak w tych zagadnieniach jedynym decydentem jest inwestor PKP PLK, który musi ocenić wszelkie uwarunkowania takich rozwiązań - podkreśla rzecznik.
Tekst i zdjęcia: Maja Szanter
Koleje w Gorzowie kuleją, nie najlepiej ma się też infrastruktura. Czy most nadal będzie straszył?