więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Trzy pytania do... »
Beniny, Filipa, Judyty , 6 maja 2025

Dzisiaj nie trzeba już korzystać nawet z telefonu

2018-08-31, Trzy pytania do...

Trzy pytania do Piotra Czaplińskiego, specjalisty ds. technicznych w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji

medium_news_header_22629.jpg

- Od kilku miesięcy w PWiK działa Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Jak dużym cieszy się ono zainteresowaniem?

- Coraz większym, a istotny wpływ na to ma aktywna polityka informacyjna prowadzona przez naszą firmę od pewnego czasu. Staramy się dotrzeć do naszych klientów różnymi drogami, w tym poprzez bezpośrednią wysyłkę materiałów wyjaśniających na czym opiera się działalność e-BOK. W ostatnim okresie zaobserwowaliśmy duży ruch związany z nowymi rejestracjami i na obecną chwilę takich podmiotów oraz klientów indywidualnych jest ponad 400. W sytuacji, kiedy grupa naszych klientów liczy około 17 tysięcy ktoś może zadać pytanie, czy się to dużo, czy mało? Moja odpowiedź brzmi, że bardzo dużo, ponieważ tak naprawdę dopiero wystartowaliśmy na dobre z tym projektem. Najważniejsze, że każdego dnia obserwujemy kolejne nowe osoby logujące się na portalu i zakładające konto. Plusem tego projektu jest także to, że można prowadzić wszystkie czynności nie tylko za pomocą komputera, ale i innych mobilnych urządzeń. Posiadamy też normę WCAG 2.0, co oznacza, że dostępność informacji jest dla wszystkich, w tym dla osób niepełnosprawnych. Pamiętajmy ponadto, że wiele osób zainteresuje się rejestracją z chwilą, kiedy będzie potrzebowała szybko załatwić konkretną sprawę. Innym atutem świadczenia usług poprzez drogę elektroniczną jest to, że o każdej porze dnia i nocy klient może załatwić sprawę zza domowego biurka. Oczywiście mogę zapewnić wszystkich, którzy z różnych powodów nie chcą lub nie mogą na razie korzystać z elektronicznej formuły komunikacji z nami, że nie odchodzimy od prowadzenia tradycyjnego Biura Obsługi Klienta, które działa przy ul. Śląskiej.

- Jakimi usługami najbardziej zainteresowali się pierwsi klienci, którzy założyli konta w e-BOK?

- Chcąc korzystać z ważnych funkcji klienci do tej pory musieli wykonywać dodatkowe czynności. Teraz to się zmieniło. Mowa choćby o podawaniu odczytów podwodomierzy. Dzisiaj nie trzeba już korzystać nawet z telefonu, żeby zadzwonić i przekazać informację. Wystarczy samemu wpisać ją na koncie, co wiąże się z automatyczną korektą faktury. Podaję akurat ten przykład, ponieważ były to tak naprawdę pierwsze działania na założonych kontach. Kolejną grupą działań to zmiana danych osobowych. Wiadomo, że kiedyś raz ktoś podał dane, najczęściej przy podpisaniu umowy i potem już nie modyfikował ich, choć powinien. Teraz można to czynić szybko i sprawnie. Zaletą tego jest też to, że nie trzeba aneksować umów, a korespondencja trafia tam, gdzie chce tego klient. Oczywiście mówię tutaj o najprostszych czynnościach, bo jak już zostało wspomniane także w echogorzowa.pl, e-BOK ma dużo szersze zastosowanie. Klienci przykładowo coraz częściej wnioskują drogą elektroniczną chęć montażu wodomierzy i podwodomierzy. Pojawiają się także zgłoszenia natury ogólnej. Co pod tym rozumiemy? To wszystko co nie zostało u nas zawarte w szczegółowym wykazie. W takim zgłoszeniu można zwrócić się do nas niemal z wszystkim, w czym możemy pomóc klientowi.

- W ramach zrealizowanego projektu uruchomiony został otwarty dla wszystkich Geoportal. Czy tu również obserwujecie wzmożony ruch internautów?

- Jak już wiadomo, Geoportal jest platformą dla wszystkich mieszkańców, którzy w jednym miejscu mają pełną wiedzę na temat wszystkich istotnych zdarzeń. W tym dotyczących awarii, co za tym idzie miejsc tymczasowego zaopatrzenia w wodę. Ta tematyka zapewne powoduje, że ten ruch w bardzo szybkim tempie narasta, ale nie tylko to zachęca naszych klientów do wchodzenia na stronę. Geoportal systematycznie jest uzupełniany o nowe informacje i ważne dane. Im bardziej możemy tą drogą przekazać wartościowe informacje na zewnątrz, tym chętniej nasza strona jest odwiedzana. Chodzi głównie o przedstawienie na mapie obszarów w których występuje okresowy brak wody z uwagi na prowadzone prace oraz aktualną lokalizację beczkowozów dostarczających zastępczo wodę pitną. Wiadomo, że w naszym regionie prowadzone są inwestycje budowlane i wielu zainteresowanych chce także z wyprzedzeniem wiedzieć, czy w miejscu ich zainteresowania są planowane inwestycje wodociągowe i kanalizacyjne. Wystarczy wejść na Geoportal i wszystkiego można tam się dowiedzieć. Prezentowanych usług jest oczywiście dużo więcej. Zainteresowanych oczywiście zachęcam do odwiedzenia naszych stron. e-BOK https://ebok.pwikgorzow.pl

i Geoportal https://ebok.pwikgorzow.pl/#/map

RB

Więcej na temat omawianych tutaj tematów mogą Państwo poczytać na:

http://www.echogorzowa.pl/news/1/mija-dzien/2018-07-31/elektroniczne-biuro-obslugi-klienta-pwik-22393.html

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x