Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Czy warto nad Wartą? »
Barbary, Hieronima, Krystiana , 4 grudnia 2024

W Gorzowie podróżnym wiatr zawsze w oczy…

2022-02-22, Czy warto nad Wartą?

Od sobotniego orkanu minęły dwie doby, w Gorzowie zaś pasażerowie pociągów dalekobieżnych jeszcze w poniedziałek zmuszeni byli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

medium_news_header_32874.jpg

Zrozumiałbym, gdyby została zerwana sieć trakcyjna nad torami, ale w Gorzowie o trakcji elektrycznej możemy tylko pomarzyć. Ewentualne drzewa z torów straż usuwa błyskawicznie.  Czyżby wichura pozrywała… blachę z naszych wyeksploatowanych lokomotyw?!  W Gorzowie podróżnym przysłowiowy wiatr  w oczy zawsze wieje. Wyprawy do tego miasta to istna ,,droga krzyżowa"…

Newsy o kolejnych odwołanych pociągach dalekobieżnych obsługujących Gorzów są w stanie zmęczyć nawet najwytrwalszych. Codzienność, do której podróżujący zdążyli się przyzwyczaić.

 

PRZECZYTAJ:

Klient nierozpłaszczony, czyli jak kiedyś ludzi wychowywano

 

Niestety, jesteśmy w czarnej d* i z konieczności zaczynamy się w niej urządzać. Zainteresowanie lokalnych polityków także dalekie od spodziewanego. Przedstawiciele miasta próbują coś działać chociażby w temacie łącznicy kolejowej w Kostrzynie, która ułatwiłaby podróże w kierunku Szczecina oraz Wrocławia, ale to kropla w morzu naszych potrzeb, a temat odległy jak śpiew syren na Morzu Karaibskim. Czy miasto ma chociażby wsparcie ze strony pozostałych ośrodków władzy w województwie? Recepta potrzebna jest na ,,tu i teraz" , zanim ostatni lojalny pasażer PKP IC  porzuci kolej na rzecz BlaBlaCar.

Nowoczesny tabor to konieczność, jeśli chcemy przyciągnąć pasażerów. Nowoczesny, ale także niezawodny. Po tym jak najnowszy nabytek spółki PKP IC, czyli zmodernizowana lokomotywa  SU4220 kilka tygodni po oddaniu do eksploatacji uległa awarii, mam coraz więcej wątpliwości, czy modernizacje kilkudziesięcioletnich lokomotyw serii SM42 mają jakikolwiek logiczny sens. Polityka PKP IC w zakresie trakcji spalinowej nie przestaje zadziwiać.

Tymczasem sąsiednie województwo zachodniopomorskie zamawia kolejne składy hybrydowe. Łącznie będzie tam kursować 12 zespołów spalinowo-elektrycznych. To kolejny etap wymiany taboru, który już dziś prezentuje wysoki poziom. Możemy tylko pozazdrościć sąsiadom, gratulując prokolejowej polityki…

Robert Trębowicz

Ekonomista, publicysta. Twórca Forum Interesów Komunikacyjnych Gorzowa

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x